A jelenlegi értelmezés és összeegyeztetés a keresztény és az egyiptomi művészetben William Henry-nek az ARCANUM 2/6-os 'Anointing Oil of Ascension' című műsorából származik.
William bemutat a műsorban egy csillagot, melyből a sugár(zás) három ágban ereszkedik alá. Egyik reliefen ezek, vagyis a csillagok ereje a homloki részt érik el, míg egy másikon az Ehnaton kezében tartott Tutanhamon mutat rá bal kezével.
Tutanhamon sírjába Maurice Cotterell TUTANHAMON PRÓFÉCIÁI könyvében szereplők szerint 144 tárgyat helyeztek, melyből a 144. maga volt Tutanhamon.
A 144-es szám jelentése FÉNY, csakrák tekintetében pedig a harmadik szem, azaz az ajna csakráig levő hat csakra összege. A korona csakra hozzáadásával pedig ennek 1000-szerese, vagyis 144000, mely a kereszténységben, mint a Kiválasztottak száma, a majáknál pedig a 2012-ben lezárult ciklus hossza napjainak számaként jelenik meg.
Ennél az Ehnaton családját bemutató művön a kezekben végződő Nap sugarai az ankhot, azaz az örök élet kulcsát nyújtják a szereplők felé, a keresztény Bibliában Jézus pedig azt mondja, hogy "Aki hisz bennem, annak örök élete van". A képeken a Nap és a csillagok fénye, sugarai transzformálják át, világosítják meg a szereplőket.
Ez a csillagból kiindult hármas sugár(zás) jelent meg az STS-121-es NASA küldetés hivatalos emblémáján is, melyben az ISS és a Discovery űrsikló fehérben jelenik meg.
A 121 jelentése 11x11, amely a bennünk levő csillagkapu 11:11-es kódja. A másik jelentése a 121-es számnak a JÉZUS A MESSIÁS, mely Gordon Strachan - 'Jézus az építő' könyvében szerepel.
A keresztény művészetben a felemelkedő, fehérbe (fénytest) öltöztetett Jézus Krisztus mandorlába, körbe, vagy tojás formába van helyezve. Némely képnél a körben csillagok jelennek meg, mely egyértelmű utalás a csillagkapuba lépésre.
Krisztus némely képnél szintén három sugárral jelenik meg, hasonlóan a William által bemutatott egyiptomi reliefekhez.
William szerint ennek a jelnek a jelentése az emberi és madár hieroglifekkel a fénylény, vagy fény-isten, utalva az ember eredeti formájára, a fénytestre.
Ugyanez a hármas elágazás jelenik meg az égből aláereszkedő, Jézusra szálló fehér galamb esetében is, mely a Szentlélek szimbóluma a kereszténységben.
A galambnak 42 neme van meghatározva, a Maria név számértéke pedig 42.
A galamb és a Fény sugarai érik el a szenteket is, köztük Máriát, kiknek feje felett lángok jelzik, hogy bennük fellángolt a szent tűz.
Mindkét művészetben kapcsolatot mutatva a Nap sugaraival. Ugyanezen ábrázolási módok fellelhetőek a buddhista művészetben is, úgymond általánosak világszerte úgy a jelenben, mint a múltban.